chess asistan 12

Interenet-pelaaminen, pelitietokannat, tietokoneohjelmat yms.

chess asistan 12

UNREAD_POSTKirjoittaja villilapsi » Ti Marras 15, 2011 7:22 pm

olen ladannut ca12 koneelle. ladannut tietokannan5.10000 peliä + avauskirjaston 5.10000 peliä kovalevylle.

miten saisin nämä sovellutukset yhessä toimimaan

voisiko joku mahdolliseti neuvoa.

latasin nämä netti latauksella

olisin iitollinen jos joku pc- tai muu guru kertos neova tai mistä sais mah. suomeksi

kiitos etukäteen villilapsi
villilapsi

Re: chess asistan 12

UNREAD_POSTKirjoittaja Rippe » Ti Marras 15, 2011 10:10 pm

Itselläni on CA10 starter package ja se on tietenkin enemmän tai vähemmän erilainen, kuin ostamasi CA12 XXXXXXX package.

Latasin 2/2009 verkkolatauksena koneelleni (Windows XP) CA10 starter package with Rybka 3.
Sain latausta ja asennusta varten yksityiskohtaiset ohjeet sekä emailina että Convektan sivuilta.
Asiakaspalvelu [info(ät-merkki)chessok.com] vastaa kyllä kysymyksiin ja minulle on vastannut
mm. Zhuravlev Aleksandr <convekta(ät-merkki)gmail.com>.
Olen kysynyt englanniksi ja kysymykseni alussa olen kertonut ostokseni sarjanumeron.

Reilu vuosi sitten latasin saman CA10:n Windows 7:aan. Lataus meni ok mutta jotain kysyttävää minulla oli.
Info vastasi ja samalla sain päivitetyt latausaineistot ja -ohjeet infosta/Convektalta.
Rybka 3:sta ei lähetetty uudestaan. Sille oli ekan latauksen aloituksen jälkeen 5 päivää latausaikaa ja korkeintaan neljä latauskertaa
ja se oli pitänyt älytä tallettaa koneelle (ok), josta oli annettu selvät ohjeet.

Muistaakseni kysymäsi tietokanta menee automaattisesti sellaiseen
paikkaan, että CA löytää sen
.
- CA:n käyttöliittymässä vasemmassa yläkulmassa on keltainen, "oikealle kasvava puu"
(Show panel with opened bases). Klikkaa sitä, niin tietokantasi pitäisi näkyä.
- Ellei näy, niin em. kohdan yläpuolella on "keltainen kansio" (Open base). Klikkaa sitä, ja etsi, minne
latauksesi menivät. Kun olet ne löytänyt, niin tämän jälkeen tietokantasi
näkyy "keltaisessa, oikealle kasvavassa puussa" niin kauan, kunnes mahdollisesti olet poistanut sen näkyvistä
('Close' hiiren oikealla näppäimellä).

Käsittääkseni kysymäsi avauskirjaston lataus (Main Book) tarkoittaa seuraavassa kappaleessa olevaa d2m-latausta (*).
Minulla tuo avauskirjasto on n. 3.6 milj. peliä ja sinulla kertomasi 5.1 milj. peliä.
Minun koneellani d2m.elm ja d2m.hsh -tiedostot sijaitsevat kiintolevyn kansiossa 'Chess Assistant 10 Starter(D)'.
Avauskirjaston käyttöä ei tarvitse sen kummemmin funtsia. Kun analysoit jotain peliä, niin
avauskirjasto ilmestyy automaattisesti oikeaan alakulmaan
. Ja jos käynnistät infinite analyysin, niin
sinulla on oikeassa alakulmassa kaksi välilehteä: 'Engine' ja 'Tree'.
Eri asia on, jos haluat editoida avauskirjastojasi (Main Book ja Guru) tai haluat luoda uusia avauskirjastoja,
niin CA:n Help sekä asennusohjeidesi yhteydessä tarjottavat manuaalit ja opetusvideot antavat tarvittavaa opastusta.
CA10:n Help kertoo asiasta mm. seuraavaa:
"The built-in playing engines can use either one of the two existing, or any of your custom opening books; they can also use their own opening books, if available."
ja
"Linking opening books to playing engines
You can supply different playing engines with different opening books; you can also play against different opponents using different opening books. To adjust these options, call up the Setting books against opponents window as explained in Playing Engines. Press the Add button, select Opponent and Book (the opponent's name may be typed in manually). To change these settings later, use the Edit button."
ja
"Creating custom opening books
Chess Assistant allows you to create your own opening book from a set of games. This feature is useful if you want to prepare against a certain player and to practice playing his/her favorite opening lines."
ja
"Example:

Create a custom opening book to have the engine play with the same opening repertoire as Vladimir Kramnik.

.
.
."

Helppoja asennuksia olivat (pelkkä klikkaus):
- ca10start(d)
- RybkaII_final
- RybkaSetup
- cap
- d2m
- Guru.MM
- Guru
- hugebase.

Hieman kärsivällisyyttä/huolellisuutta vaativia asioita olivat
- Installation of Rybka 3 to CA
- Chess Engine Installation for Chess Base
- Chess Engine Installation for Fritz ja
- RybkaII.ctg -avauskirjaston asentaminen Fritz-ympäristöön,
mutta asennusohjeet olivat erittäin hyvät ja yksikäsitteiset.

CA:lla on vaivatonta tehdä ja ylläpitää mm. omien pelien tietokantaa ja Suomi-tietokantaa.
Suomi-tietokantaan löydät aineiston Shakki.netistä.
Viimeksi muokannut Rippe päivämäärä Ke Marras 16, 2011 5:55 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Rippe

Re: chess asistan 12

UNREAD_POSTKirjoittaja Rippe » Ke Marras 16, 2011 1:40 pm

Jos CA 12 XXXXXX Packagessasi on joku osa, jolla on vain X latauskertaa
X päivän sisällä, niin tämä asia sinun pitäisi hoitaa viivyttelemättä (+ varmistustallennus).

Muilta osin ei CA:n asennuksessa voi mitenkään töpätä.
Rippe

Paluu Internet & ohjelmat