FIDE Online Arena avattu testikäyttöön

Interenet-pelaaminen, pelitietokannat, tietokoneohjelmat yms.

FIDE Online Arena avattu testikäyttöön

UNREAD_POSTKirjoittaja Toivo Pudas » La Joulu 07, 2013 6:41 pm

Dear chessfriends,

Welcome to the limited service test version of FIDE online arena. The test version of the arena is for guest members only. Becoming a permanent guest member of FIDE online arena couldn't be easier and it is completely free. Just fill in and send the guest membership application form below.

After completing your membership registration, click here to download and start the FIDE online arena direct-access program, which allows you to enter the arena quickly and easily.
http://www.arena.myfide.net/download.aspx

In November the site will become fully operational, and guest members can update to full membership whenever they wish. Full members of FIDE online arena will enjoy a host of benefits including participation in official online events, tournaments and challenge games with FIDE online ratings, constant advanced anti-cheating protection, special tournaments, master challenges and simuls, game and performance statistics, teaching and training, game files, multi-language interface, events broadcasting and much much more.

FIDE online arena: making the virtual real

Lomake:
http://www.arena.myfide.net/
Toivo Pudas

Re: FIDE Online Arena avattu testikäyttöön

UNREAD_POSTKirjoittaja Timo Pirinen » Su Joulu 08, 2013 12:25 am

Ihan oli kiva, mikäli online-pelaaminen nyt yleensä on kivaa. Itse pelaan mieluummin laudan ääressä oikeaa ihmistä vastaan. Hivenen minua epäilyttää Javan käyttö ja helevetin paljon minua epäilyttää salasanan lähettäminen suojaamattomana sähköpostina :evil:
Timo Pirinen

UNREAD_POSTKirjoittaja Toivo Pudas » Ti Joulu 24, 2013 1:40 pm

Näköjään Euroopan Shakkiliitolla on myös oma pelipaikkansa
http://chessok.com/ecu/

Hintaa tavallisille pelaajille 14-31 euroa, KvM ja SM ilmaiseksi.

Keskiviikkoisin saavat pelata myös muut kuin maksavat jäsenet.
Toivo Pudas

UNREAD_POSTKirjoittaja Petri Pitkänen » Ke Tammi 08, 2014 11:57 am

Timo Pirinen kirjoitti:Ihan oli kiva, mikäli online-pelaaminen nyt yleensä on kivaa. Itse pelaan mieluummin laudan ääressä oikeaa ihmistä vastaan. Hivenen minua epäilyttää Javan käyttö ja helevetin paljon minua epäilyttää salasanan lähettäminen suojaamattomana sähköpostina :evil:

Salasanan lähetely selväkielisenä on aavistuksen huono, mutta Java ei ole ongelma koska ei sitä selaimessa ajella. Jos ajat standalone Java aplikaatiota ei se ole sen vaarallisempi kuin mikä tahansa ohjelma minkä koneesesi asennat. Eikös ICC ja PlayChess kanssa vaadi clientin asennuksen. Mm. Chess.com toimii selaimesta javaScriptillä joten se lienee se tietoturvallisin jos sitä hakee.

Suurempi juttu on se että onko realistista, että FIDE saa jalansijaa kilpailussa. Shakkipalvelimen tärkein ominaisuus on se, että siellä on muitakin ja tässä suhteessa kilpailijoiden etumatka on turhan iso.
Petri Pitkänen

UNREAD_POSTKirjoittaja Petri Pitkänen » Su Huhti 13, 2014 10:55 am

Nyt tuo varsinainen käyttä alkanut ja jos on FIDE id niin voi saada kuukauden koekäytön. Ja pelaalien ELOt haetaan FIDE id:n perusteella, joten ne voi sitten olla jonkin aikaa vertailukelpoisia.

Suunntelmana on kuulemma että ONLIne pelit bullet/blitz/rapid luokiss rinnastuisivat otb peleihin ja tulevaisuudessa nuo vahvuusluvut olisiva ja ei olisie rillistä netti vahvuutta. Anti cheating systeemi varmaan saa engien huijarit kiinni mutta miten ihmeessä sillä voisi estää vaikka avauskirjallisuuden käytön?

Muten hyvä mutta minä en ainakaan onnistunut saamaan fide-luokitettua peliä:
- rekisteröityneitä pelaajia on vähän ja ne on muhun verrattuna aika vahvoja
- Ja kun mulla ei ole elo-lukua niin voi olla, että kukaan ei ole kiinostunut pelaaman kun ei tiedä mink vahvuinen olen (no arvatenkin heikko kun ei ole lukua :). )

Java aplikaation look and feel on jotenkin..... lapselllinen ja turhan värikäs. Ja mua häiritsi myös se 1/10 sekunti nopeudella pyörivä kello, jotenkin levottoman oloinen

Vuosihinta on kohtuullinen vaikka ICC:hen verrattuna (tai jos pitää niiitä iCC videoita katsomisen arvoisena niinkaise sitten on ok?) ja mahdollisuus että online rating oikeasti vastaisi jollain tarkkuudella oikea vahvuutta... Tosin on noin 7 syytä miksi kahden niin erilaisen poolin vahvuusluvut välttämättä tarkoottavaat eriasiaa. Paitsi tietty niillä pelaajilla jotka pelaavar riittävästi molemmissa

Enää ei puutu kuin asiakkaat :)
Petri Pitkänen

Paluu Internet & ohjelmat